زندگی اینترنتی

کسب درآمد، آموزش، دانلود، اخبار، فناوری اطلاعات، مطالب جالب و ...

زندگی اینترنتی

کسب درآمد، آموزش، دانلود، اخبار، فناوری اطلاعات، مطالب جالب و ...

زندگی اینترنتی

سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز ،

به زندگی اینترنتی خوش آمدین امیدوارم لحظات خوشی را در وب سابت ما سپری کنین

الکسا

بایگانی

تاثیر یک ثانیه بر اینترنت

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴ ق.ظ

بر اساس اعلام محققان، سال ۲۰۱۵ یک ثانیه طولانی‌تر است که این مسأله می‌تواند عملکرد اینترنت در سراسر جهان را با اختلال مواجه کند.

تاثیر یک ثانیه بر اینترنت

آی تی آنالیز: بر اساس اعلام محققان، سال ۲۰۱۵ یک ثانیه طولانی‌تر است که این مسأله می‌تواند عملکرد اینترنت در سراسر جهان را با اختلال مواجه کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تصمیم‌گیری برای افزودن یک ثانیه اضافی توسط رصدخانه پاریس و مرکز بین‌المللی چرخش زمین (IERS) اتخاذ می‌شود.
افزودن این یک ثانیه اضافی بسیار ضروری است، چراکه سرعت چرخش زمین بتدریج – حدود دو هزارم یک ثانیه در هر سال – کاهش پیدا می‌کند.
مانند سال کبیسه، این یک ثانیه کبیسه باید بدلایل ریاضیاتی و برای انطباق با ساعت اتمی اضافه شود؛ ثانیه کبیسه معمولا به یکی از دو تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) یا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) افزوده می‌شود.
با افزوده شدن این یک ثانیه اضافی، تعداد کل ثانیه‌های سال ۲۰۱۵ به ۳۱/۵۳۶/۰۰۱ ثانیه می‌رسد.
این یک ثانیه اضافی در ساعت ۲۳:۵۹:۶۰ روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر ۹۴) اضافه خواهد شد و تعداد ثانیه‌های روز ۳۰ ژوئن از ۸۶ هزار و ۴۰۰ ثانیه به ۸۶ هزار و ۴۰۱ ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

اما افزودن این یک ثانیه می‌تواند اختلالات زیادی در اینترنت جهان ایجاد کند و حتی احتمال از دسترس خارج شدن برخی سایت‌ها نیز وجود دارد.

برای کاستن از مشکلات احتمالی، برخی شرکت‌ها مانند گوگل کسری از ثانیه را به سال قبل اضافه کرده‌اند تا به جهش ناگهانی نیاز نداشته باشند.
برای بیست و ششمین بار از سال ۱۹۷۲ میلادی است که یک ثانیه اضافی به ساعت هماهنگ جهانی (UTC) افزوده می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
X بستن تبليغات
X بستن تبلیغات